دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت برنامه های ویدئویی

هوش مصنوعي

پنج شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷:۰۰


ناشران پیوسته به دنبال راه های افزایش ضریب نفوذ خود هستند،که یکی از مطمئن ترین آنها، ویدئوها هستند.

وایمکس نیوز - به نقل از مشبل ، حتی بنیان گذار فیس بوک هم با توجه به این مسئله ، سال گذشته در گفتگویی بیان داشت که چطور ویدئوها قطب اخبار و توجه کاربران باقی خواهند ماند.زاکربرگ گفت : "ما وارد دوره ی زمانی جدیدی می شویم،جایی که همه چیز تبدیل به ویدئو می شود تا شاهد رشدی عظیم در این عرصه باشیم ."
البته هنوز خیلی از ناشران هستند که امکان تولید محتوای ویدئویی را ندارند اما شرکتی تایوانی به نام "گلیا کلود" می خواهد این امکان را برای آنها فراهم کند.
بخش تولیدی گلیا کلود و استودیو گلیا کلود از هوش مصنوعی برای تولید خودکار ویدئوهای خلاصه شده ای از متن مقالات استفاده میکنند.در واقع این سیستم به تحلیل و خلاصه سازی محتوای متنی می پردازد و براساس آن ویدئویی را عرضه میکند که صدا و فیلم و تصویر از منابع مختلف در آن گردآوری شده است.
این شرکت در سال 2015 توسط دیوید چن که یکی از 48 توسعه دهنده رایانش ابری گوگل در جهان شناخته می شود ، و دومنیک تو ، که سابقه ی 20 سال توسعه شبکه های تبلیغات تجاری را عهده دار بوده، تاسیس شده است.

ویدئو همه چیز است
محتوای ویدئویی قابل اعتنا تر از سایر تولیدات محتوایی است ، و بخش بزرگی از ناشران آنلاین توجه خود را به شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک معطوف داشته اند.
با استناد به گزارشی از سیندیکاست ، به اثر گذاری ویدئو بر رسانه های آنلاین تاکید شده است.بر اساس این گزارش "سیندیکاست پیش بینی می کند 74 درصد از همه ترافیک اینترنت در سال 2017 در اختیار ویدئوها باشد.ویدئو به عنوان یکی از بهترین ابزار بازاریابی در صنعت تبلیغات آنلاین مطرح شده است و انتظار می رود بازار جهانی تبلیغات ویدئویی به رقم 19 میلیارد دلار در سال 2017 برسد ،در حالی که بازار آسیا در انتظار رقم 10 میلیارد دلار در سال 2020 است."
این کیکی است که گلیا کلود به تازگی گازی از آن زده است.در منطقه آسیا تا به حال خبر دیگری مبنی بر این نوع خدمات گزارش نشده است اما شرکتی به نام Wibbitz در آمریکا این سرویس را ارائه می کند.
به هر حال از لحاظ کیفیت ، ویدئوهایی که توسط هوش مصنوعی ایجاد می شوند ، پیچیدگی محصولات ساخته شده توسط رسانه های تخصصی را ندارند.این ویدئوها ساده و کوتاه هستند ، بدون متون عجیب ، جلوه ها ، و تعبیرهای پیچیده ،اما اگر شما تنها به دنبال اخبارسریع و گویا می گردید این ویدئوها کارشان را بدرستی انجام میدهند.شرکت گلیا کلود هم قصد جایگزینی با رسانه های تصویری را ندارد و این سرویس تنها به عنوان راهکاری برای تکمیل فعالیت های این شرکت ها در نظر گرفته شده است.
گلیا کلود از شرکت بیزنس نکست(BusinessNext) که یکی از بزرگترین موسسه های رسانه های تصویری در تایوان است به عنوان شریک برای امتحان سیستم خود دعوت به همکاری کرده است.سایر رسانه های محلی از این طرح برای بخش ورزش و سرگرمی هم استفاده کرده اند که هنوز در مراحل ازمایشی و محرمانه قرار دارد.
البته بدلیل آزمایشی بودن این سرویس ،هنوز تخمینی از آمار و ارقام مالی در دست نیست.

 

 

 

 

 


دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو